تهیه طرحی توسط مجلس برای بودجه كشور خلاف قانون است
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی روز یكشنبه مجلس به بررسی كلیات و جزییات طرح یك فوریتی اجازه دریافت و پرداخت های دولت در ماه های فروردین و اردیبهشت سال 91 پرداختند و این طرح را تصویب نهایی كردند.

نصرالله كمالیان نماینده قوچان در مخالفت با كلیات این طرح گفت: اگرچه دریافت و پرداخت ها توسط دولت باید منطبق بر قانون باشد ولی باید مشخص شود علت تاخیر دولت در ارایه لایحه بودجه 91 چیست؟

وی افزود: این اقدام منطقی نیست كه مجلس كار دولت را انجام دهد و لایحه و طرح ارایه دهد.

نماینده قوچان در مجلس خاطرنشان كرد: شاید دولت راهكاری دارد كه ارایه نكرده و می خواهد براساس آن دریافت ها و پرداخت ها را در سال آینده عملیاتی كند.

نوراله حیدری دستنایی نماینده اردل و فارسان نیز در مخالفت با كلیات این طرح یك فوریتی اظهار داشت: قانون اجازه نمی دهد كه در این خصوص طرحی ارایه كنیم و این قبیل اقدامات باید توسط دولت انجام شود.

وی ادامه داد: مجلسی كه خودش قانون وضع می كند و به قانون گریزی دیگران خرده می گیرد، صلاح نیست مرتكب همان مساله شود.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس تصریح كرد: وظیفه مجلس قانون گذاری و تصویب قانون است ولی باید ببینیم چه میزان قانون تصویب كردیم كه توسط دولت اجرا نشده است.

حیدری دستنایی یادآور شد: حضور رییس جمهوری در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس برای این است كه پاسخگوی این قبیل مسایل باشد.

در ادامه علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری و عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس به عنوان مخالف سوم گفت: موافقان این طرح انتخابات مجلس را بهانه كردند و گناه آن را گردن مجلس می اندازند ولی مشخص نیست كه چرا دولت كه می بایست این بودجه را از پانزدهم آذرماه به مجلس ارایه می كرد تا كنون ارایه نكرده است؟

وی ادامه داد: دولت در طول چند سال گذشته همواره لایحه بودجه را با تاخیر به مجلس تقدیم كرده است و مجلس به جای این كه از قوه ذاتی خود استفاده كند بعد نظارتی خود را زیر سوال می برد.

نماینده ساری در مجلس تصریح كرد: وقتی مجلس قانون تصویب می كند اجرای آن بر همه واجب است ولی اكنون با این كه دولت قانون را اجرا نكرده مجلس می خواهد قانونی را تصویب كند كه تایید قانون گریزی دولت است.

یوسف نژاد همچنین گفت: از سوی دیگر بررسی با تعجیل و تصویب بودجه از بررسی دقیق و كارشناسی لایحه بودجه می كاهد.

سیام**1053**9132





:: برچسب‌ها: واشنگتن , سقوط , روز ,
:: بازدید از این مطلب : 519
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: